"Kock" på höstgasquen

Min plan om en "slapparkväll i soffan" blev det inte mycket av... Jag hade någon optimistisk tanke om att jag skulle sluta jobba vid 20 idag. Men tydligen skulle inte maten serveras förens klockan 20, så inte förens kl. 22:30 fick vi fyra matlagare sluta... Jag jobbade alltså nämligen på gasque idag! Men det var verkligen jättekul, så det gjorde inget att det drog ut på tiden. Vi lagade massa god mat, flummade runt i köket, och sedan när vi slutade fick vi fyra en kanna Daquiri som vi delade på i personalrummet. Då vart livet ganska lattjo helt plötsligt. Tog en sväng om på dansgolvet, men vid halv ett kände jag att det var dags att bege sig hemåt. Börjar jobba på fiket imorgon vid halv nio, så måste få lite sömn också.


Morotsbullar.

Filodegsknyten fyllda med ricottaost, fetaost, basilika och soltorkade tomater.


Frasig tomatpaj med ost.


Italiensk paj med tomater, soltorkade tomater, oliver och parmesan.


Marinerad och grillad halloumi-ost.


Crostini med tapenade på svarta oliver och kapris, och med en bit äpple på toppen.

 
Marinerad (honung, soya m.m.) quornfilé i bitar som vi sedan la in i wraps tillsammans med basilikasås, morötter och gurka.


Jag är pepp! Det var kul att jobba idag.

 
Ett ölglas fyllt med Daquiri är helt fantastiskt gott efter en lång jobbdag. Vi satt och varavde ner i personalrummet och flummade...


En riktigt rolig dag!!! Och nästa lördag jobbar jag Gasque igen. Men då ska jag nog inte jobba i köket utan jag tror jag ska servera. Det blir spännande det också!

Nu ska jag sova. Sov så gott. Och kom gärna och fika imorgon :)
/Helena


Kommentarer
Postat av: Jenna

Låter som en riktigt kul jobbkväll! Hoppas det går bra på fikat idag! Ska ni ha ngt med jultema så småningom? :)

2009-11-08 @ 15:28:19
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Natasha

Vad gott allting ser ut!

2009-11-09 @ 18:01:20
URL: http://www.natashasblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback