Chokladföljetong del 39 & 40 - SENZ "Dark chocolate crystal macadamia chunks" & "White chocolate cinnamon cookie crunch"

Dags att recensera choklad nummer trettionio och fyrtio som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Hittade en hel ny serie med choklad på Ica. Det var åtta nya smaker och alla åtta verkade jättespännande, men har ju inte världens fetaste plånbok så jag fick nöja mig med att till en början testa två smaker!

Dark chocolate crystal macadamia chunks
Smakar inte riktigt så mycket macadamia-nöt som jag hade hoppats på. Men chokladen är god, men tyckte inte detta choklad bjöd på någon speciell smak eller upplevelse. Ganska småtråkigt.
Pris: 29,90 för 100 g
Helhetsbetyg: 3

White chocolate cinnamon cookie crunch
Mums! Jag älskar vit choklad och det var jättegott med typ "kaksmulor" i och kanel som jag också gillar. Detta försvann fort fort... Man kanske blir lite trött på det om man äter allt samtidigt, men det är ju bäst att ta en bit då och då och spara sig! :)
Pris: 29,90 kr för 100 g
Helhetsbetyg: 4,5

/Helena


Kommentarer
Postat av: Malin

Den där vita chokladen skulle jag älska!

2009-11-27 @ 14:34:33
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Susanna

Åhh, jag blev sugen på att testa dem! Kul att det dyker upp lite nyheter på chokladhyllan ibland! :)

2009-11-27 @ 15:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback