Bilder från nästnästsista fikat

Igår var det nästnästsista fikat för terminen, och för mig. Det känns både sorgligt och lite skönt. Jag kommer sakna det så himla mycket, men det har också varit mycket stressigt och jag behöver lite lugn och ro, tror jag.


Chokladcupcakes med blåbärsfrosting (veganska).


Fruktsallad med äpple, ananas, apelsin, banan, hasselnötter och riven mörk choklad (veganskt).


Choklad-crumble-cupcake med creamcheesefrosting.


Bärrutor med jordgubbar och flagad mandel.


Pepparkaksgrottor med lingonsylt (veganska).


Limebiskvier med vit choklad.

Aprikos- och nötbollar rullade i kakao (veganska).


Kladdkaka med kardemummafudge ovanpå.


Äppel- och kanelcupcakes med crunch av hasselnötter och havregryn, och kanelfrosting med malda hasselnötter i. Så himla goda!!

 

En smörgåstårta med ädelost i och en smörgåstårta med lax i.

 
Mackor med hemmagjord hummus och sallad, och Mackor med avokadoröra med rostade sesamfrön och sallad (båda veganska).

 
Hembakat olivbröd med creamcheese och parmaskinka och sallad, och Mackor med fetaoströra och sallad.


De två fikan som är kvar, är två specialfikan:
6 dec: "Favorit i repris"-FIKA
(alla gäster har fått önska favoritkakor ifrån hösten och dessa ska vi baka åter!)
13 dec: Temafik: JUL! Juliga kakor och godis och tryfflar och bullar!

Jag skulle verkligen vilja ge allt jag har för dessa sista två fik, göra dem så bra som möjligt. Men problemet är att Ida och jag knappt finner någon tid att baka och vet inte hur vi ska få ihop det. Vi får se hur det går.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ser hur läckert ut, som vanligt. Kan förstå att du behöver lite lugn, så som du slitit.



Ha en toppenkväll!

2009-12-02 @ 17:45:50
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback