Blanda din egen müsli!

Måste bara tipsa om denna sidan: http://www.minmusli.nu/ som är Saltå Kvarns sida. Där kan man blanda sin egen müsli och få den hemskickad på posten.


Den här müslin fick jag i födelsedagspresent av en kompis! "Helenas favorit" hette den och innehöll rågflingor, kornflingor, havregryn, havrekli, rostad hackad hasselnöt, amarantpuffar, vetekli, solroskärnor, fikon, russin och amarantflingor.


Det går att välja mellan ett 60-tal olika ekologiska ingredienser till müslin. Och jag kan lova dig att det finns något för alla smaker! Det är gryn, frön, frukter & bär, nötter och sötsaker. Jag blandade en müsli för skojs skull nu bara för att testa och i den åkte det ner vingummibjörnar, mandel med kanel, mandel i mjölkchoklad, rostade sesamfrön, russin i mjölkchoklad, körsbär, gojibär, fikon, mango, rostad mandel... Haha, inte kanske så jag skulle vilja ha en müsli, snarare en godispåse :)

Det är ju ganska dyrt förståss, men en väldigt bra present att ge bort. Man får ju välja namnet på müslin själv också.
/Helena


Kommentarer
Postat av: Pamie

Gud så roligt att få göra en egen müsli. Perfekt liten present ja! :)



Sv: Tack så mycket, var första gången jag använde det... visste inte riktigt vad jag skulle göra med det utan bara slängde ihop nåt. Men jag kan förstå att den är en favorit, finns nog mycket man kan göra med det! :)

2009-05-28 @ 19:00:13
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: Emma

haha den där provblandade müslin du gjorde lät inte så nyttig... :P men god!!

2009-05-28 @ 19:07:55
Postat av: Jenna

Lycka till med tentaplugget! Sitter också och pluggar hela kvällen nu. Du verkar ha ett ngt mer strukturerat upplägg än vad jag har :)

2009-05-28 @ 22:07:56
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback