Ben & Jerry's "Baked alaska"

Ben & Jerry's glass är riktigt lyxig glass som jag kan gå och längta efter! Har blivit bjuden någon gång och insett hur underbar den är, men har faktiskt aldrig köpt ett paket själv. (Glassen är ju rätt dyr!) Men nu tog jag faktiskt slag i saken och köpte en förpackning. Finns jättemånga smaker jag vill testa, men jag valde "Baked alaska".

"Baked alaska - Vanilla ice cream with marshmallow swirls & white chocolatey polar bears". Och Mums, den var precis så god som jag hoppades på! Jag älskar ju vit choklad, och vaniljglass tycker jag är den godaste glassen. Väldigt krämig och fyllig var den, och så gott när en liten vitchoklad-isbjörn dök upp i munnen :) En kompis sa att hon tyckte denna smaken var lite tråkig. Kanske blir den det om man äter mycket på en gång. Jag tar lite i taget och njuter av, då var den helt perfekt :)


Små isbjörnar av vit choklad gömmer sig i glassen...

En förpackning kostar ca 50 kr och innehåller ca 400 g glass. Finns jättemånga spännande och roliga smaker att testa! Något att skriva på sin sommarlista - "testa alla Ben & Jerry's glassorter".

/Helena

Kommentarer
Postat av: Jenna

Älskar oxå Ben & Jerrys! Har inte provat "baked alaska" men får ta och göra det! De säljs för 39 kr i en butik här i mina krokar ;) Jag älskar verkligen klassikern Cookie Dough, men alla jag smakat är helt himmelska!

2009-05-01 @ 22:26:27
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har också testat den och tyckte den var väldigt god också! Dock tyckte jag att det var lite snålt med isbjörnar i. Kunde varit fler, vit choklad är ju så gott!

2009-05-02 @ 09:28:12
Postat av: Susanna

Åhhh, jag vill också äta Ben and Jerry någon gång! Längtar efter första tuggan!

2009-05-02 @ 10:39:37
Postat av: Ayla Catpaw

"mm ser gott ut!"



Haha jaa det var det också! :D

Och åååhh måste smaka den Ben & Jerrysen nu, låter ju sjukt gott. ;o

2009-05-02 @ 19:23:52
URL: http://ayla.blogg.se/
Postat av: Rebecca♥

jag älskar B&J och äter typ det varje vecka. Dock äter jag ju upp hela förpakningen på en och samma gång ;)

2009-07-17 @ 14:13:51
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback