Chokladföljetong del 14 - Lindt Excellence "Roasted almond"

Dags att recensera choklad nummer fjorton som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= sådär, 3=okej, 4=bra och 5=underbar!


Lindt Excellence - Roasted almond

Ni har säkert som jag sett reklamen för denna choklad på TV, och därför tänkte jag att det var en chokladnyhet värd att testa i min blogg. Choklad med rostad mandel låter som en riktig hit! Jag hade alltså höga förväntningar när jag satte tänderna i denna - och blev därför lite besviken. Den är visserligen väldigt god, men lite för söt för min smak. När det står "dark" på framsidan av chokladen associerar jag detta med riktigt mörk choklad. Väntade mig en bitter smak som bröt av med den rostade mandeln. Men egentligen, som man kan läsa på baksidan, innehåller chokladen bara 47 % kakao och första ingredienser är "socker". Att ha socker som första ingrediensen brukar vara billiga choklads signum. Men men, vissa kanske gillar denna söta smaken. För mig vrider det sig lite väl mycket i munnen. En liten besvikelse helt enkelt.

Pris: ca 23 kr för 100 g

Helhetsbetyg: 3

 

Någon mer som testat denna choklad? Vad tyckte ni?

Next up! - Marabou premium "Black pepper"

/Helena


Kommentarer
Postat av: Susanna

Attans! Jag hade höga förväntningar på denna ju! Men vet du vad? Jag testade en av de nya magnumarna igår, som GB lanserat. Den med brownie och vit choklad. Den var JÄTTEGOD! Men dock väldigt mäktig! Hade nog räckt med halva. Men den kan jag gärna köpa igen! =)

2009-03-23 @ 15:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback