Chokladföljetong del 13 - Icas mörka choklad med tranbär

Dags att recensera choklad nummer tretton som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= sådär, 3=okej, 4=bra och 5=underbar!


Icas mörka choklad med tranbär
Denna chokladen påminde rätt mycket om en choklad jag testat innan, nämligen marabous mörka choklad med hallon. Det var ungefär samma sak här - bitter mörk choklad som bryts av med en söt-syrlig känsla, här av tranbären då. Jag tycker dock att den blir lite för söt, så att det nästan vrider sig lite i munnen. En liten bit är okej men skulle inte kunna sitta och äta chokladen bara sådär apropå.. Ingen höjdare. Men ett spännande försök av Ica i alla fall.

Pris: ca 17 kr för 100 g

Helhetsbetyg: 3

 

Någon mer som testat denna choklad? Vad tyckte ni?

Next up! - Lindt excellence roasted almond

 

/Helena


Kommentarer
Postat av: sOBE

Ja jag har testat syskonet till din choklad. Jag tyckte den var helt ok, men det stämmer att den blev lite väl söt efter några bitar. Dock trevlig att bryta av med jmf andra "vanliga" sorter

2009-03-07 @ 14:09:43
Postat av: Ingrid

Jag tyckte den var jättegod! Håller med om att den var söt men det vägdes upp av de syrliga tranbären, men det var mer som 60% kakao än 72% :P

2009-08-13 @ 12:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback