Projekt: Tömma frysen

Om en vecka lämnar jag Uppsala för att åka hem till Småland och bo där i sommar. Nu såhär en vecka innan, startar alltså "projekt äta upp allt man har på lager". D.v.s all mat i frysen, kylen och skafferiet. Dels för att jag inte vill ha så mycket mat liggande över sommaren och dels för att spara lite ekonomiskt :P En del saker håller ju sig bra över sommaren (typ lasagneplattor) men en del saker vill jag helst inte lämna kvar. Ikväll blev det alltså ett ihopkok till middag med tanke på mitt projekt.


Kvällens middag bestod av:
* frysta grönsaker jag hittade i frysen
* en slags tomatsås som jag hittade i en burk i frysen (den måste ha stått där jättelänge)
* en klick tomatpuré jag klämde ut ur tuben i kylskåpet
* den sista couscousen i köksskåpet
* några bitar påläggsskinka
* lite kryddor
Det var helt okej men jag måste säga att jag har ätit bättre... :P

Nåt som är säkert är dock att jag inte kommer hinna äta upp all vaniljglass som bor i min frys efter vanlijglasstestet jag ordnade för ett tag sedan.
/Helena

Kommentarer
Postat av: KarlZon

Tjoho! Gillar din stil med maten. Det är bra att testa sig fram :) SJälv är jag tokig i matlagning :P det finns lite på bilder på min privata blogg. Såg ditt inlägg om mina frallor ler lägger ut receptet under dagen idag på bak-länken! Ha en fin dag!

2009-06-03 @ 06:54:47
URL: http://llsaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback