Lite bilder från min resa

Här kommer lite bilder och lite om vad vi såg och gjorde på min och min systers tågluff genom Storbritannien. Det var verkligen en underbar och härlig resa och jag längtar redan tillbaka!! :) Britterna och skottarna är väldigt trevliga och hjälpsamma, och det fanns massor av spännande saker att se och upptäcka i landet! Allt från vacker natur, stränder och slott, till mysiga caféer, rolig mat och fina små byar. Och så fick jag en dröm besannad i torsdags - jag och min syster sjöng karaoke live på stor pub!! Det blev "Crying at the discotheque" och det var såå häftigt!! :)

(Matbilder kommer i enskilda inlägg sen!)

 
Vi tog flyget till London och sedan nattåg direkt till Edinburgh i Skottland.


Där besökte vi bl.a. "Edinburgh castle", träffade några skottska kompisar till mig, gick på rundtur i den fina staden...

 
var på Whiskeyprovning, åt skottsk mat och var på "Elephant café" där JK. Rowling satt och skrev de två första Harry Potter-böckerna...

 
Vi åkte sedan upp till Inverness i norra Skottland där vi åkte ut till Loch ness och gick en vandring. Vandringen gick mellan Drumnadrochit och Invermoriston och var 23,5 vackra km längs Loch ness.

 
Trots mycket regn så tittade även solen fram emellanåt...


Sen bar det av söderut där vi stannade en natt i Birmingham och hann med att se Storbritanniens premiär av Transformers 2 på bio! :) Den var dock inte bra...

 
Från Birmingham gjorde vi en utflykt till det mysiga Stratford upon-avon. I huset till vänster föddes Shakespear och vi såg också hans grav i en kyrka i byn.

 
Det blev också en dagsutflykt till Cardiff, Wales huvudstad, där vi kollade in slottet och spatserade runt i staden.

 
Tre nätter spenderades sedan i Bath, en väldigt gammal stad. Där kunde man se gamla bad som Romarna byggt. De här dansarna stötte vi på en kväll, traditionell dans.


En utflykt från Bath till Stonehenge, såklart!

 
Sen åkte vi till Newquay i sydvästra England, i Cornwall. En riktig liten "sol&bad"-ort dit alla britter åker på semester och alla ungdomar åker och festar.


En dagsutflykt till "Eden project" där de byggt stora växthus i ett gammalt kalkbrott! Och det var strålande solsken denna dagen, perfekt för att njuta av alla fina blommor...

 

Sist men inte minst blev det Brighton och "Brighton pier", karaoke-kväll och "Royal pavillion"...


...och en massa massa shopping... Sen dags för hemfärd!

Jag längtar redan till mitt nästa äventyr... Har prickat av så många drömresor nu (Backpacking i Afrika, bott på Island, tågluffat i Europa och tågluffat i Storbritannien) att jag inte riktigt vet vad nästa resa ska bli... Men jag funderar på att planera in en långresa efter att jag tagit dietistexamen, bara 1,5 år kvar nu..! Så jag hinner ju spara också...

Klarade föresten fysiologitentan!!! :)

Ikväll ska vi grilla med familjen. Härligt med lite sommarvärme! Trevlig söndagskväll!
/Helena

Kommentarer
Postat av: Emma

jättefina bilder!! Och jag tror nog att du strax hittar någon ny drömresa... du brukar ha mycket på G! :P

2009-06-28 @ 19:58:41
Postat av: Jenna

Det såg ju underbart ut! Vill ut och resa NU! :)

Shakespears stad såg riktigt mysig ut!

2009-06-28 @ 22:01:00
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: mimmismat

Edingburgh är ju så fint och överraskande trevlig stad. Dit åker jag gärna igen.:)

Var läser du till Dietist? Jag läste i Umeå till K.E, för många år sedan dock ;)



Härlig resa du gjort och må så gott i sommarvärmen!



Må så gott/Mimmi

2009-06-30 @ 23:29:11
URL: http://mimmismat.wordpress.com
Postat av: Eva

Bath är en härlig stad eller hur? Har varit där ett antal gånger. Besökte ni Romerska Baden? Är bjuden till Bath på bröllop i september, min kusin som bor i Bath skall gifta sig. Ha det gott!!

2009-07-03 @ 18:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback