Chokladföljetong del 25 - Sirius nizza "lakkrískurl"

Dags att recensera choklad nummer 25 som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Sirius nizza "lakkrískurl"
Ni vet ju alla om min förtjusning för choklad, och speciellt choklad med lakris i som jag blev helt frälst i när jag bodde på Island. Nu när jag kom hem till Småland överraskar min lillasyster mig med ett lakritschoklad hon hittade i Köpenhamn. Och vet ni vad?? Det är från Island! Det var faktiskt ett av mina favoritchoklad på Island så jag blev jätteglad. Har avnjutit fyra bitar och har tre kvar. Mums! Mjölkchokladen är i en klass för sig, kan inte bli godare. Och så de små lakritsprickarna i. Det går helt enkelt inte att tillverka ett godare choklad. Får ni chansen, så smaka! :)
Helhetsbetyg: 5


Ser fram emot att kanske hitta någon rolig spännande chokladsmak i England eller Skottland de närmsta två veckorna. Om bara någon timme bär det av!! :)
/Helena


Kommentarer
Postat av: bakmammorna

hahaha, jag känner mig lite tveksam till hur god den låter... :-) men gulligt av din syster!

2009-06-14 @ 10:04:31
URL: http://www.bakmammorna.blogspot.com
Postat av: Susanna

Jag blev jätteglad när jag hittade det! Ser fram emot att mumsa på det! =)

2009-06-14 @ 10:50:06
Postat av: Randy

Övning ger färdighet, du kan öva hemma =)

2009-06-14 @ 11:25:30
URL: http://randys.se
Postat av: caroline

åh älskar den chokladen, köpte den under en veckas tid när jag var på island på fotbollscup :) den med små runda kakor i är hur god som helst <3 synd att den inte existerar i Sverige :(

2011-10-26 @ 11:32:22
Postat av: Lakritztrollet

Nizza lakkrískurl är helt klart den bästa! Älska!

Marabous med lakrits är sjukt äcklig, lakritsen inuti ska inte vara sockrig.

2012-01-16 @ 21:03:32
URL: http://lakritztrollet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback