Blåbärsår!


I år är det blåbärsår! Alltså fullt med blåbär i skogen :) !! Min syster och mamma var ute och plockade bara en kort stund nu i veckan och fick ihop riktigt mycket! Jag har jobbat mycket nu i veckan, men jag ser fram emot att cykla ut i skogen och plocka blåbär på måndag eller tisdag då jag är ledig. Det är en av de sakerna som är så härlig med att vara hemma, och att bo på landet - att det är så nära till skog och blåbär och hallon m.m! Och blåbären var så himla goda!! De smakar jättemycket!! Det är annat än de smaklösa frysta man kan köpa... Jag hoppas jag kan plocka mycket, frysa in och ta med till Uppsala i september. Då blir det blåbärspaj! Mumma!

/Helena

Kommentarer
Postat av: Emma

Tjusig bild. Blåbär är så himla gott!

2009-07-09 @ 20:10:10
Postat av: Susanna

Jag blev både några blåbär och myggbett rikare när jag var ute och plockade! =)

2009-07-10 @ 11:16:47
Postat av: Therése

Vilka fina blåbär :) Jag och Bosse bus har faktiskt oxå varit ute och plockat, de han inte kissade på :P

2009-07-10 @ 14:41:05
URL: http://tessielur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback