Afrikaminnen...

Nu när jag fick så många roliga kommentarer till mitt inlägg om bästa måltiden (som ju var i Kenya) blir jag helt nostalgisk och tänker tillbaka massa... Även om de där böntallriksbilderna gör att det vrider sig i magen på mig, ger de mig ändå någon slags glädje... Så många fina minnen jag har från massajbyn!! Och jag var bara tvungen att publicera min favoritbild ifrån min resa.....

Maria och jag framför hennes lilla hus gjort av lera.


Jag träffade Maria under en intervju. Jag gjorde ett projekt i massajbyn om vad smyckeskulturen betydde för dem. Maria var "känd" i byn för att göra mycket smycken och många beställde arbeten av henne. Det var därför extra roligt att prata med henne om detta. Hon bjöd på chaite och mandazi (friterad degkaka) och mötet var väldigt fint. Jag hade en tolk med mig som översatte allt. När jag skulle gå frågade jag om jag får ta ett kort på oss båda, och då tar Maria mig i handen. Det är ett helt väldigt fint ögonblick som för alltid kommer stanna i mitt hjärta :)

/Helena


Kommentarer
Postat av: stina

Jag förstår verkligen att det betyder mkt för dig!

Mötet och att du fått åkt dit och sett deras kultur lär ha varit helt fantastiskt!

2009-07-18 @ 23:06:01
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback