Pasta med kyckling och soltorkade tomater i sås

Åt denna pastasåsen igår och den är så otroligt god! Detta är alltså ett av mina favoritrecept som jag nu delar med mig av:


 
Ingredienser till ca 4 port:

* ca 300 g pasta

* ½ grillad kyckling

* 4 soltorkade tomater

* 1 finhackad gul lök

* 2 msk olja

* 2 dl matlagningsgrädde

* ca ½ tsk finhackad röd chilipeppar

* några timjankvistar

* någon rosmarinkvist

* 1 stor skållad, skalad, hackad tomat

* 1 ½ msk kycklingfond

* ca 1 dl vatten

* ca ½ tsk salt

* svartpeppar


Gör så här:
Bena ur och skär kycklingen i småbitar. Förväll tomaterna i kokande vatten några minuter och strimla dem sedan. Fräs kyckling, tomatstrimlor och hackad lök i oljan i kokpanna på svag värme ca 10 minuter. Rör i grädde, chilihack, örtkvistar, hackad tomat och kycklingfond. Späd med lite vatten till lagom såskonsistens. Smaka av med salt och peppar.

Hetta upp och blanda såsen med nykokt, avrunnen pasta. Strö ev. över parmesanost och garnera med rosmarin- eller timjankvist.


Kommentarer
Postat av: Susanna

Jag håller med dig att den är väldigt god!

2009-01-08 @ 10:44:38
Postat av: Thess

Å, detta måste testas :D

2009-01-09 @ 19:54:25
URL: http://tessielur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback