Chokladföljetong del 9 - Marabou Premium “Dark raspberry”

Dags att recensera choklad nummer nio som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= sådär, 3=okej, 4=bra och 5=underbar!

 

Marabou Premium "Dark raspberry"

Kombinationen hallon och mörk choklad har jag aldrig riktigt sett som självklar, men den fungerar helt okej. Första biten var riktigt god, sen blir dock chokladen lite väl söt. Väldigt söt till och med. Det vrider sig lite i munnen och det räcker med en bit och sedan är det nog. Om det ska anses vara en bra eller dålig egenskap för choklad vet jag dock inte. Jag kommer att ge chokladen samma betyg som Willys choklad med päron, dock tyckte jag att Willys päronchoklad var snäppet godare, och dessutom billigare.

Pris: ca 16 kr för 100 g

Helhetsbetyg: 3,5

Någon mer som smakat denna chokladen? Vad tyckte ni?

Next up! - Cloetta Center "strawberry, lemon & chili"


GLÖM INTE ATT ANMÄLA ER TILL MJÖLKCHOKLADTESTET! Läs info i inlägget nedan. Anmäl dig senast måndag 19/1. Vore jättekul om så många som möjligt ställde upp! Tack.

/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback