Fika på Kalmars nation

I söndags premiärjobbade jag på Kalmar nations söndagsfika! En klasskompis och jag ställde i julas upp i valet på nationen för att bli fikavärdar där. Vi blev inte valda (andra hade mer erfarenhet) men nu var vi där i söndags och jobbade och hjälpte till. Det var riktigt kul! Söndagsfiket serverade fyra olika smörgåsar, chokladkaka, morotskaka, äppelpaj och småkakor, kaffe, te, juice och vatten. Och fikat är vääldigt billigt! Fikat kan också stoltsera med att de flesta saker är veganska. Detta gör att även laktosintoleranta, ägg- och mjölkallergiker kan äta produkterna. Det finns också glutenfria alternativ!
Jag tillbringade dagen med att fixa iordning de fyra olika smörgåsarna och springa fram och tillbaka med kaffe och te. Nu är jag ett steg närmare min dröm om att driva ett eget café! *drömmer*

Kalmar nations söndagsfika är öppet söndagar 12-16. Nu på söndag är det Semle-tema. :)

/Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback