Chokladföljetong del 11 - Cloetta Plopp ”Tutti frutti”

Dags att recensera choklad nummer elva som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= sådär, 3=okej, 4=bra och 5=underbar!

 

Cloetta Plopp "Tutti frutti"

Tänk er bara ett vanligt Plopp, men att fyllingen inuti har lite fruktig smak av tutti frutti. Ganska god, helt okej, men jag hade önskat att fyllningen var lite syrligare. Den är faktiskt lite intetsägande och tråkig med svag smak. Även om tanken är god att här sammanföra två godbitar som Plopp och Tutti frutti, så blir det ändå en besvikelse när man biter i chokladen. Den vanliga Ploppen är faktiskt Mycket godare. Och Tuttifrutti tabletterna, de av gele, är också mycket godare för sig. Men detta choklad funkar ju i brist på annat. Den var i alla fall lite godare än den förra jag testade, med jordgubb, chili och citron i.

Pris: ca 12 kr för 66 g

Helhetsbetyg: 3

  

Någon mer som smakat denna chokladen? Vad tyckte ni?

Next up! - Cloetta center "magic mint"

  
/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback