Luciagasque

I lördags var det gasque på Kalmar och jag behjövde inte jobba, utan gick istället! :) Det var en jättekul kväll! Och sitta vid honnören fick man, vilken ära!


Fördrinken var såklart glögg!


Förrätt: Knäckebröd med messmör och hjort och ruccola.


Huvudrätt: Julbordsbuffé!! Detta är faktiskt första gången på en gasque som jag faktiskt blev mätt!! Det var jättegott!! Blev dock lite fööör mätt. När sittningen var slut ville man typ bara gå hem och somna för att man var så full i magen :P haha. På tallriken ser ni iaf vörtbröd, valnötsbröd, senapsgriljerad sötpotatis, köttbulle, prinskorv, ägg, senap, rödbetssallad, fiskpaté och kallrökt/varmrökt lax.


Efterrätt: Julbuffé med godsaker. Jag var väldigt optimistisk och tog en massa för det såg så gott ut! Men jag mådde lite illa efter att ha ätit halva... lite mycket socker och fett samtidigt. Men gott var det! På tallriken ser ni lussekatt, pepparkakor, chokladtryffel, fikonbollar, marsipankula, ischoklad, kola, ris à la malta och knäck.


Luciatåg! Fiiint!


Jag håller upp urnan som Ida & jag fick som "pris" för att vi engagerat oss så mycket i nationen!!! Innan de berättade vem som skulle få priset så skickades urnan runt bland alla gäster som fick skänka vad de ville... Detta resulterade i ett pris som bestod av bubbel, öl och pengar - men även servetter, kapsyler och diverse roliga saker. Haha.


Trots en fin Luciagasque har jag ingen julstämning alls i kroppen. Känns lite tråkigt...
/Helena


Kommentarer
Postat av: Karin O

julbordet vi på blogg.se åt i helsinborg i år var det bästa jag någonsin ätit! så lyxigt och delikat! men det där såg också gott ut..

2009-12-14 @ 13:14:28
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Erik

Ni har verkligen jobbat för urnan bra :P

2009-12-14 @ 13:24:42
Postat av: amanda

åh grattis fina du! du och ida förtjänar verkligen verkligen urnan! tusen kramar <3

2009-12-14 @ 14:58:31
URL: http://amandamnit.blogspot.com
Postat av: Thess

Grattis!! Vad roligt att ni blev uppskattade för allt jobb ni lagt ner som fikavärdar, det har ni med all säkerhet gjort er förtjänta av!!

2009-12-14 @ 19:16:35
URL: http://tessielur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback