GOTT NYTT ÅR 2010

Jag är en, av alla dem, som tänker alldeles för mycket.

2009 har varit ett helt fantastiskt år, det menar jag verkligen!! Jag har fått massor av nya vänner, haft roliga festkvällar, massor med roliga aktiviteter med kompisar, drivit ett café och bakat en massa, sprungit mitt livs första halvmarathon, varit och tågluffat i Skottland och England, jobbat på Panduro, druckit massa vin, ätit god mat m.m. m.m.

     
Sex fina fest-kvällar jag alltid kommer att minnas ifrån 2009...

Men ändå, så är det så mycket man aldrig hinner. Jag saknar massor av människor och jag kan skämmas över att jag inte är bättre på att höra av mig. Det finns så många människor jag tycker om mer än vad jag visar. Jag hoppas ni förstår det. Jag vet inte vart all tid har försvunnit. Tiden bara flyger iväg. Ännu ett år har gått och jag blir bara äldre och äldre.

Om ett år är jag klar dietist. Det är lite svårt att förstå och känns både kul och skrämmande. Är det kanske sista året jag pluggar? Är det mitt sista år i Uppsala? Jag som älskar Uppsala och allt här så himla mycket. Jag är också lite rädd för att "börja jobba". Jag har så mycket kvar jag vill göra, så mycket äventyrliga grejer och mycket kvar i världen att upptäcka!

Såå, vare sig det är mitt sista år i Uppsala eller inte, så ska jag försöka allt för att göra det till ett fint och roligt år!! Ett år där det finns tid att också andas och tänka efter "Vad är det jag gör?" och "Är det såhär jag Vill göra?" och "Vem är Helena?". Men också ett galet år med impulser och äventyr! Det är så spännande att man inte vet vad som ska ske under året. Kanske sitter jag om ett halvår i en swimingpool på Cuba och dricker drinkar?! Jag vill vara en sådan person där det skulle varit fullt möjligt. ALLT ska vara möjligt i mitt liv.

  
Tänk så spännande livet är! Vilka fantastiska händelser som plötsligt kan ske. Tänk, om jag hade vetat det när jag föddes att: En dag kommer du att trekka Bergsgorillor i bergen i Rwanda, En dag flyttar du till Reykjavik på Island, och En dag driver du ett café tillsammans med en vän! Tänk vad livet bär oss...

Mitt motto för det nya året blir:
"Jag ska ta varje spännande och äventyrlig chans som 2010 har att bjuda!"


Jag ska börja året med att flytta in i en egen lägenhet!! Under året skulle jag också vilja spela in en egen film (jag håller på med manus). Jag skulle vilja springa (minst) ett halvmarathonlopp, och på bättre tid än det 2009. Jag vill inte äta lika mycket kakor som jag gjort i höst. Jag ska klara skolan. Och jag ska ordna roliga fester! Jag ska träffa många vänner. Och jag ska åka utomlands minst en gång! Lite kärlek skulle heller inte skada. :P

GOTT NYTT ÅR 2010
alla fina vänner och bloggläsare!!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Karin

Gott nytt år! Kramar

2009-12-31 @ 15:44:11
URL: http://saudade.blogg.se/
Postat av: emma

gott nytt år

2010-01-01 @ 15:40:06
Postat av: amanda

fina härliga du! vilket inspirerande inlägg! jag blev både alldeles lycklig och melankolisk på samma gång. hoppas hoppas hoppas att 2010 rymmer en liten italientripp för dig. där finns det både smaskig mat och billigt (smaskigt) vin! ;)

2010-01-01 @ 20:48:15
URL: http://amandamnit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback