Bilder från julfikat - det sista fikat.

Det blev en rätt kaosartad start eftersom det var rätt stökigt när vi kom till Kalmar i söndags morse... Och trött var jag. Man allt gick bra till slut och det kom jättemycket folk!! Kul att det var så på sista fiket!! Även om det kändes lite tråkigt att mackorna tog slut i slutet och att vi bara hade kakor och godis att erbjuda.

Marknadschoklad (veganska).


Pepparkakstryffel.



Vitchokladtryffel med apelsin och kanel.

Polkatryffel.



Peanutbutterfudge. Muuums!!


Morots- och saffrankaka med julströssel.


Lingonpaj (vegansk).


Äppel- och kanelcupcakes med hasselnötter och kanelfrosting.

Mintkysscupcakes (veganska).

Kladdkaka med kardemummafudge ovanpå.

Pepparkaksgrottor (veganska).


Saffransbiskvier.


Ris à la malta med hallon.



Lussekatter.


Vi hade en hel del annat också, med eftersom det var lite stressigt hann jag inte fota allt... Bl.a. Rocky road fudge, julsmoothie, julkaka, saffranscheesecake och limecheesecake med pepparkaksbotten.

Jag kommer att göra ett "slutinlägg" om min höst som fikavärd snart, men först ska det bara bli "helt klart". Jag har några uppgifter till innan allt är färdigt. På onsdag har vi personalfest på Kalmar nation, så då ska jag baka tårta tills dess och också fixa namnskyltar och lite sånt. Men efter torsdag, när vi städat från festen, så är jag officiellt inte fikavärd eller med i klubbverket längre... *snyft*

/Helena


Kommentarer
Postat av: Emma

åh den där peanutfudgen skulle man vilja ha recept på!

2009-12-15 @ 11:33:16
Postat av: Therése

Jättefina bakverk :) Vad hösten har gått fort tycker jag!

2009-12-15 @ 19:17:54
URL: http://tessielur.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh, jag skulle jätte gärna ha receptet på Polkatryffel och Vitchokladtryffel med apelsin och kanel. det skulle vara så himla snällt av dig att lägga upp det.



Har gjort flera recept från din blogg bla kladdkakan med lakrits och hallon-lakrits pajen! Mums säger jag bara, uppskattar din blogg väldigt mycket. Jag har tänkt på nästan varje Söndag om jag ska gå och smaka på fikat i verkligheten istället för på bild, men har aldrig blivit av att jag kommit iväg :(



Ha det bra :)

2009-12-15 @ 19:18:08
URL: http://joveel.blogg.se/
Postat av: Susanna

Ni lyckas verkligen överträffa er själva hela tiden! Alla kakorna var jättetjusiga också! :)

2009-12-15 @ 20:43:59
Postat av: Jenny

Mums gud va mkt gott det fanns där!

2009-12-23 @ 12:28:15
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback