Bilder från "Favorit i repris"-FIKAT

Jag har inte varit lika bra på att uppdatera bloggen det senaste. Det har varit lite stressigt och så.. men nu kommer bilderna från gårdagens fik i alla fall! Ni har ju sett alla dessa kakor innan, eftersom detta fik så hade besökarna fått önska sina favoritkakor från hösten, och så bakade vi dem till gårdagens fik igen! Mest röster fick "pecannötskaramellpajen" från USA-temafiket. Högt upp på listan fanns också bananasplitcupcake, chokladkolapaj och nötmaränger med kaffecreme.


Pecannötskaramellpajen (vegansk)


Hallon- och lakritskaka.

Nötkolapaj (vegansk)


Dubbla mörkchokladkakor med jordnötssmörsfyllning.


Dubbla nötmaränger med kaffecremesfyllning.


Bananasplitcupcakes (veganska)


Kokkoscupcake med limefrosting (veganska)


Chokladkolapaj (min favorit!)


Lemon poppy seed cupcake med citronfrosting.


Chokladcupcakes med jordnötssmörsfrosting (gooooda!!)



Naturligtvis fanns det också fruktsallad att köpa, och kessellavanilj-hallonkopp, nöt- och aprikosbollar, kokkos-chokladpaj, limebiskvier och lite annat. Veckans smoothie var Pepparkakssmoothie!

Jag tror aldrig jag har ätit så många kakor som jag gjorde igår... Alla var ju lixom så goda och många av dessa är ju också mina egna favoriter!!

Nu kommer här inte bakas fler vardagliga kakor till fiket. Imorgon ska Ida och jag baka inför julfiket, och då blir det juliga kakor, bakverk och godis! Siiiista fiket! :/

/Helena


Kommentarer
Postat av: Susanna

Kan förstå att det blev mycket smakprovningar när det bjöds på alla dessa kakorna!!! Verkade vara en höjdarfikaomgång!

2009-12-07 @ 21:24:24
Postat av: Helena

Chokladkolapajen ser verkligen god ut, får kanske testa den någon gång (har sett receptet i arkivet). Är även nyfiken på bananasplit-cupcakesen, om ett recept skulle vara möjligt? I övrigt verkar det som om nötter är väldigt populärt, själv är jag allergisk mot nötter så fast jag tycker att en del ser gott ut är jag inte så lockad av det.

2009-12-08 @ 13:48:38
URL: http://tankarommat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback