Tillbaka efter lite julledighet

Hoppas ni alla haft en riktigt God Jul. Jag tog lite paus från bloggen i jul, men nu är jag tillbaka full med idéer och ny inspiration! :) Julen har varit mysig. Har kunnat slappna av och göra sånt som jag tänkt på länge, men aldrig hinner. Läst böcker, satt in foton i album, spelat spel m.m. Ätit massa julgodis har jag förståss också :)



Min illgula nya digitalköksvåg som kan mäta från 1 g till 5 kg :) Pefekt när jag ska komponera egna recept!


I julklapp fick jag en del matinspirerat, bl.a. denna helt otroligt läckra digitalvåg! Blir perfekt när jag ska börja koka ihop mina egna recept och behöver väga ingredienser. Den kommer också till användning då jag idag också genomför en kostregistrering. En kostregistrering innebär att man väger allt man äter, detta skall jag göra under en dag. Det är min lillasyster som ska göra en kostanalys till ett skolarbete och jag fick vara försöksperson! Ska bli kul att få en liten utvärdering om all näring och energi jag stoppat i magen!

Fick också en lila slickepott i julklapp, ett trevånings-tryffelfat och en silikonmuffinsform som ger hjärtformade muffins. Nästa gång jag ska på dejt blir det minsann hjärtformade kladdkakemuffins med rosa frosting! Haha. Framtiden får utvisa när och vem som kommer att få utstå detta...

/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback