Hallongrottor

Jag bakar kakor till forsaljning i receptionen pa mitt hostel, och denna gangen bakade jag chocolate chip cookies, hallongrottor och jitterbugg. Hallongrottorna blev valdigt sota och salda bast, jag gjorde dem extra sma sa det blev ratt manga. Har kommer ett jattebra recept pa hallongrottor!
 
Ingredienser:
* 150 g smor eller margarin
* 0,75 dl socker
* 1 msk vaniljsocker
* en nypa salt
* 5 dl vetemjol
* 1 tsk bakpulver
* ev. 1 msk vatten
* hallonsylt
 
Gor sa har:
Blanda margarin med socker. Blanda vetemjolet med salt, vaniljsocker och bakpulver. Tillsatt ev. vatten. Ror till en smidig deg. Rulla till sma bollar och lagg i kakformar. (stora eller sma) Tryck ett litet hal/grop i varje kaka med fingret. Klicka en klick sylt i varje. Gradda i ugnen i 200 C i ca 10 min. (olika beroende pa hur stora du gor dem)
 

Kommentarer
Postat av: Susanna

Har misslyckats med hallongrottor ett par gånger, men ska ifortsättningen testa detta då!

2012-09-07 @ 18:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback