Sir Tobys Chocolate chip cookies with raisins and oatmeal

Varje dag jag jobbar så bakar jag dessa kakor till försäljning! De är sjukt goda, både degen och färdigbakade :P Detta receptet är för ca 30 st gigantiska kakor! Så vill du baka dem skulle jag rekommendera att halvera receptet, kanske göra dem lite mindre och därmed också lite mindre tid i ugnen. Men rekommenderar verkligen att baka dem!!


Ingredienser (30 stora! kakor):
* 500 g smör
* 3,25 Ikea-koppar med socker
* 0,25 ikea-kopp med vaniljsocker
* 6 st ägg
* 1 liten sked salt
* 1 liten sked bikarbonat
* 3,75 ikea-koppar vetemjöl
* 1,5 ikea-kopp choklad-chips (eller hackad choklad)
* 1,5 ikea-kopp russin
* 750 g havregryn

Gör så här:
Blanda samman socker och smör. Tillsätt ägg. Blanda mjöl, salt och bikarbonat och tillsätt sedan det. Blanda sedan i choklad och russin. Tillsätt till sist havregrynen och blanda bara lite snabbt, inte för mycket. Rulla till stora bollar och grädda i ugnen ca 15 min på 170 grader.


Kommentarer
Postat av: Susanna

Tur att jag ska dit så att jag kan testa dem, de verkar supersmarriga! :)

2012-06-03 @ 17:26:28
Postat av: Anonym

Hej! jag undrar hur du kan resa så mycket? Jag vill också arbeta inom något med hälsa, typ hälsopedagog eller liknande...det finns så många vägar att gå och jag vet verkligen inte var jag ska börja.



En sak jag vet är iaf att jag vill resa i mitt yrke. Arbetar du när du är utomlands? Eller hur kan du ta semester så länge från arbeten annars?

Vad gör du nu när du bor i Prag?



Kram!

2012-06-04 @ 10:09:00
Postat av: Klara

Hur stor är en ikea-kopp? :)

Svar: ca 2,5 dl :)
Helena

2013-02-06 @ 13:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback