Tunnbrödspizzor

Pizza är gott, men tyvärr inte så nyttigt. Vad som dock är det onyttiga på en pizza är degen samt det tjocka lagret ost (och ibland sås). Men här är ett tips på hur man gör nyttigare pizza! Jag har använt mig av fullkorns-tunnbröd vilket gör att man får en tunn botten, mycket fyllning, och jag har använt väldigt lite ost, som dessutom var 10%-ig.



Gör så här:

Lägg tunnbröden på bakplåtspapper på en plåt! Bre på krossade tomater (vi blandade dem med pressad vitlök, salt, peppar och basilika) och lägg sedan på den fyllning du önskar. Ex. skivad svamp, skivad zuccini, lök, skivad tomat, oliver, banan, ananas, strimlad skinka etc. Strö över lite lite ost ovanpå! Grädda sedan i ugnen på 225 grader i ca 10 min.



Jag åt pizzan med ruccolasallad. Blev ritkigt fräscht mätt, och belåten!

/Helena

Kommentarer
Postat av: Elina

Vilken bra grej! :)

2011-09-03 @ 11:02:58
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad gott det ser ut!

2011-09-03 @ 12:25:40
Postat av: Susanna

Mumsigt! :)

2011-09-03 @ 18:37:03
Postat av: Karin

Ser supersmaskigt ut, bra tips!

2011-09-04 @ 12:11:02
URL: http://endorfinkickar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback