Frukost med pepparkakssmak och körsbär

Idag är jag ledig så då lyxar jag alltid till det med en extra god och välgjord frukost!


Supergod frukost med lättfil blandat med pepparkakskrydda och lite saft ifrån en burk med konserverade körsbär. Sedan tärnat svenskt höstäpple, tärnad nektarin och några konserverade körsbär. Sedan fruktmüsli på det. Mums vad gott och vilken höstig känsla man fick!
Sedan åt jag också en bit foccacia till. Drack vatten, och drack kaffe med kardemumma. (Man lägger 1 tsk kardemumma bland kaffet när man brygger det.)

Körsbären är tyvärr lite svåra att handla i Sverige. Jag hade två burkar med mig hem ifrån Tjeckien när jag var där i somras. Där har man körsbär i mängder, till det mesta!

Någon mer än jag som brukar ha pepparkakskrydda i filen ibland?

/Helena


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser verkligen supergott ut! O vad fin och höstig din blogg blivit!

2011-09-09 @ 14:26:33
Postat av: Nathalie

åh, sågott de ser ut! får nog gå och lägga mig snart så att jag kan gå upp och äta frukost! haha (a)

2011-09-09 @ 22:43:54
URL: http://cookieetime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback