BLOGGEN 3 ÅR!!! - TÄVLING!

IDAG FYLLER MIN BLOGG 3 ÅR!!!

 

Jag startade bloggen och skrev det första inlägget den 14 oktober 2008. Detta gjordes efter en helg då jag varit och hälsat på en vän i Göteborg. Pratade med henne hur mycket jag saknade att få skriva och att låta idéerna flöda… jag har ett behov av att få skapa! Och då gav hon mig en idé om en matblogg. Så när jag kom hem till Uppsala igen startade jag min blogg!

 

Hoppas ni alla gillar min blogg. Det är i alla fall väldigt kul med alla kommentarer och när man ser hur många som varit inne och läst!

 

Nu vill jag fira lite tillsammans med er läsare och därför kommer jag att ha en tävling och lotta ut lite priser!!

 

PRISER:
1:a pris: Chokladpaket ifrån Kroatien!
2:a pris: Kryddpaket
3:dje - 5:e pris: Varsin svensk chokladnyhet! 


Hur gör du för att vinna? Helt enkelt skriv en kommentar till detta inlägg! Skriv vad du tycker om min blogg, vad som är extra bra, vilka inlägg du gillar mest, något som jag borde skriva mer om?, något som är tråkigt att läsa om?, något du saknar?, något inlägg som inspirerat dig extra mycket, en fråga om näring och hälsa?, en fråga om träning och fysisk aktivitet?, något du vill veta om Mig?.... ja, skriv helt enkelt ner något som faller dig in angående min blogg!!

Glöm inte att ange er mailadress i kommentaren! 


Kommentera senast den 21 oktober kl 23:59 så utser jag sedan vinnarna!


/Helena


Kommentarer
Postat av: Catharina Malmén

Hej hopp!:)



Jag har läst din blogg i ett par år & jag tycker att den är väldigt inspirerande, både du som människa & det du skriver! Jag tycker att du kör en bra mix av olika saker att skriva om, vilket leder till att man aldrig tröttnar läsa! Något jag även uppskattar är att du publicerar bilder, inte bara text, som många gör! Helt enkelt en toppenblogg - fortsätt skriv, skriv & var bara Du!:)



Kram

Cattis

2011-10-14 @ 09:00:13
URL: http://kaktuuus.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej!



Min pappa brukar säga att: "Alkohol spjälkar fett".

Jag kan själv inte se att det finns någon sanning i detta, utan tror mer att han har det som argument för att med gott samvete ta ett glas vin till maten :) .

Har du själv hört detta uttryck någon gång?

Kan du själv härleda varför detta uttryck uppkommit från början?

Finns det någon sanning i det?



Tycker din blogg är toppen och älskat dina produkttester!

Fortsätt rocka!



Trevlig helg!

Lina

2011-10-14 @ 13:30:10
Postat av: Emma

Hej! Jag gillar dina produkttester och när du skriver om mat ifrån andra länder. Skulle vilja veta lite mer om dig som person dock! Du kan väl berätta mer om dig själv. Vet inte så mycket mer än vad du äter och tränar... :P

Men tycker det är väldigt bra inlägg du skriver och fina bilder!

Mvh Emma

2011-10-14 @ 15:41:51
Postat av: Cornelia

Grattis!

Tycker din blogg är grym att läsa eftersom du ibland kommer med orginella tips,prövningar och idéer!

Ville bara säga det och vill inte vara med i någon tävling.

Hoppas du fortsätter att skriva! :)

Kram

Cornelia

2011-10-14 @ 15:55:48
Postat av: Hanna

Jag gillar mixen på din blogg, med recept, hälsotips, produkttester och dina olika matupplevelser på resor. Du verkar verkligen ha en sund inställning till mat.



Eftersom jag också reser ganska mycket och kommer till många nya länder och kulturer tycker jag framförallt att det är kul och inspirerande att läsa om dina matupplevelser på resor. Det ger mig tips när jag ska resa och även inspiration att våga testa nya och lokala produkter och uppleva matkulturen i det land jag reser till.



/Hanna

2011-10-14 @ 17:05:16
Postat av: Erica

Stort grattis till bloggen! :-)



Jag har läst din blogg ganska länge nu och jag gillar den verkligen. Den är härlig och inspirerande och har bra variation. Jag tycker bland annat att det är väldigt roligt att se vad du tycker om produkter du har testat, och särskilt chokladföljetongen har varit annorlunda och rolig att följa.



Det enda som jag ibland kan tycka är något negativt är att kvaliteten på dina bilder ej alltid är jättebra. Men samtidigt så tycker jag att det är mycket roligare med sämre bilder än inga bilder alls, och många av dina bilder är av bra kvalitet. Så egentligen känner jag att jag ej har någonting att gnälla om där heller. :-)



Ha det bra och lycka till i fortsättningen!

2011-10-14 @ 18:31:41
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag älskar din blogg men skulle gärna vilja se att du skriver mer om dietik! Annars uppskattar jag dina tester, chokladtestet du hade för ett tag sen kom till nytta ;)



Jag har varit sjuk i anorexi och skulle också vilja att du tog upp det här med svält och träning, liksom saker som rör just sjukdomen... Jag är frisk nu men skulle ändå vilja att du skrev mer om det. Typ vad som händer med kroppen när den utsätts för svält, hormoner och sådant! Skriv gärna också om ämnesomsättningen, typ... ja, allt! :D

2011-10-14 @ 18:33:37
Postat av: Therese

Hej!



Jag hittade till din blogg genom första-sidan på blogg.se, då handlade det om något smaktest (har jag för mig). Sedan dess har jag tittat in till dig främst eftersom du har varierande ämnen attt skriva om. Jag tycker framför allt om dina olika smaktester av livsmedel, på choklad och tips på mat/dryck/snacks utomlands. Jag tycker också om dina frukosttips, själv är jag oerhört dålig på att bryta olika frukostmönster - det blir lite slentrian och tråkigt. Du verkar ha många olika varianter och det är kul att läsa om dina nya idéer, för det ger mig något spännande att prova på.



Jag skulle gärna vilja veta mer om back-packing, om hur du bestämmer dig var du ska åka, vad man ska tänka på innan och under resan, vad ska man ha med sig? Lite mer förberedelser alltså.



Fortsätt skriva som du gör med mixen av text och bilder!





2011-10-14 @ 19:08:59
Postat av: Sanna

Jag gillar framför allt dina chokladtester (eftersom jag är en chokladtok!), men även de andra testerna är roliga och recepten som ger bra ideér.

2011-10-14 @ 19:26:59
URL: http://saannaas.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag håller med om att jag verkligen gillar dina tester. Fler sådana skulle jag gärna så och också fler recept! :)

2011-10-14 @ 19:45:18
Postat av: Jannike

Hej hej!

Jag har läst din blogg regelbundet ett bra tag via en länk från en annan dietist/matblogg, och jag påbörjade själv dietiststudier för några år sedan så alltid lika kul att läsa om dietistplugg- och snack :)



Tycker egentligen om allt, man får tips på nya produkter (mkt choklad ;) ), lite nya smaksättningar och något som jag tycker framhäver din blogg lite från andra matbloggar är det du provar från andra länder och rapporterar om då du reser. Riktigt intressant!



Något mer jag skulle vilja att du skrev om, hmm.. Jag vet faktiskt inte. Tycker det är intressant nog som det är! /Jannike

2011-10-15 @ 14:21:44
Postat av: Tess

Du har en riktigt sund & inspirerande blogg! Det var främst genom din blogg som jag fick upp ögonen för träning & hälsa, tack för det!

Mest av allt gillar jag ändå dock dina produkttester, särskilt på choklad.

Jag är frukostoman, och skulle gärna se ännu mera frukostinlägg :)



Trevlig helg! :)

2011-10-15 @ 14:55:35
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: camilla

Jag tycker din blogg är jättebra och följer den noga.

Det jag gillar mest är variationen på den med produkttesterna, råd och tips du delar med dig, recept, inläggen om mat utomlands osv. chokladälskare som jag är så älskar jag dina chokladtester också :)

det jag gillar också är att du trots ditt yrke osv inte förbjuder dig att äta gott om du förstår hur jag menar utan du verkar ha väldigt sunda tankar och det gillar jag.

Så jag har inget att klaga på utan fortsätt precis som du gör :D



kraam

2011-10-15 @ 19:41:42
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: vonskareng

jag tänker inte delta i tävlingen eftersom att när det kommer till motiveringar... då snör det bara ihop sig i hjärnan, men i vart fall så vill jag bara säga att din blogg är fantastiskt bra. jag är vegetarian och hyffsat känslig mot laktos, men jag låter mig inspireras till hundra procent ändå. du jämför och värderar och det tycker jag om.

2011-10-15 @ 20:33:23
URL: http://vonskareng.blogg.se/
Postat av: johanna

Jag gillar din blogg för att den känns så genuin och inga konstigheter, men j ag skulle gärna vilja att du skrev lite mer om dig själv så att man kan känna att man lär känna peronen bakom bloggen.



Jag gillar när du testar jämför olika produkter. Skulle gärna se mer små enkla tips på t.ex mellanmål eller enkla rätter som man kan röra ihop snabbt och enkelt med få och billiga ingredienser..student vettu ;) KRAM

2011-10-16 @ 13:29:05
Postat av: Elina

Grattis i efterskott! Coolt att ha haft samma blogg i flera år! :D Jag gillar alla dina bilder, att du skriver om både mat och träning, alla recept mm... Något jag tycker är extra kul är dina produkttester! :-) Det känns som att de är tillförlitliga, seriösa och väldigt bra helt enkelt! :)

2011-10-16 @ 18:21:26
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Annie S.

Kul! Grattis grattis! Tycker din blogg är bra och varierad! Fortsätt så :)

2011-10-17 @ 08:24:56
Postat av: Matilda

Vore kul om du kan berätta lite mer om ditt jobb, hur det är att vara dietist och vad man kan jobba med! Det tycker jag vore intressant. Annars tycker jag du skriver många bra inlägg! Och gartiis till 3år!

2011-10-17 @ 08:26:01
Postat av: Minela

För det första så har jag nog bara positiva kommentarer till din blogg (nästan självklart eftersom jag läser den regelbundet!). Jag tycker om dina produkttester och dina blogginlägg från dina resor. Jag gillar hur du har ett matperspektiv på nästan allt du bloggar om, för det är ju det din blogg handlar om, och det tycker jag verkligen du ska fortsätta med! På det sättet blir det ingen "random blogg" utan det här är en MATBLOGG och folk kommer ihåg bloggen på det sättet. Något annat av det bästa med din blogg är alla recept på mat du lägger upp. Du pratar inte bara om hur bra det är att vara hälsosam utan du ger även läsarna hjälp på vägen genom recepten.



Ska jag vara ärlig så kommer jag inte på någon konstruktiv kritik jag kan ge.. Fortsätt så som du har gjort helt enkelt! :)

2011-10-17 @ 14:16:58
Postat av: Alexandra

Jag älskar att läsa din blogg! Den är väldigt inspirerande och ibland dregelframkallande ;))



Då jag tillhör kategorin "snart dags att flytta hemmifrån" (är 18år) har jag med glädje sparat på mig en hel del av dina recept. Jag läser även flitigt dina produkttester då en studentekonomi inte riktigt tillåter att man provar på alla nyheter i butik.



Du kombinerar recept,bilder,tester och vardags-prat på ett väldigt bra sätt och jag är väldigt glad att jag hittat ditt lilla kryp-in!



Skulle vara kul med lite mer info om ditt yrke också då jag funderar på att ge mig in i dietist/hälso branchen!



KEEP ON GOING! :) Kramar!

2011-10-17 @ 16:34:17
Postat av: Charles

Rolig blogg att följa och roligt med alla tester och egna åsikter! Skulle vilja ha fler recept på olika maträtter. Sedan skulle jag vilja att du skrev mer som dietist dvs om vad som är bra/mindre bra att äta, vad man ska tänka på att äta, vad som inte är bra i ingredienslistan. Tips på nyttigheter och typ "bra val"... Jämför t.ex. olika bröd och skriv vilket bröd som är ett bra val ur näringssynpunkt.



Det enda negativa jag kan komma på är att du inte svarar på kommentarer. Flera gången har jag läst andras kommentarer och varit nyfiken på svar men det har inte funnits något svar...



Lycka till! :)

2011-10-17 @ 20:52:26
Postat av: Malin

Jag gillar produkttesterna! Fint med nån som testar en massa olika choklad ;)

2011-10-17 @ 23:54:41
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej och grattis till bloggen!



Jag tycker bloggen är jätte bra som den är. Inläggen är varierande och bra:)

Jag har bara lite tips på inlägg dom jag gärna skulle vilja läsa om;

* när ska man välja produkter med mindre fett? T.ex så dricker jag lättmjölk men jag väljer den vanliga keson för i den lättversionen har man ersatt fettet med tillsatser.

* hur ser en typisk dag ut som dietist?

* hur ska man veta om en maträtt passar att frysa och ha som matlåda?

* vilken meny skulle du valt om det var halv 8 hos mig?



Mvh sara

2011-10-18 @ 10:15:12
Postat av: Helen

Hej Helena!



Jag totalt älskar din blogg och har följt den i över 2 år nu. Jag fösöker även ge mig på några utav dina recept men man kan ju säga som så att jag förmodligen inte är gjord till att göra endel avancerande bakverk. Som julen för snart 2 år sedan så hade jag läst när du gjorde tyrkisk pepparfudge. Det blev bara pepparkaka av det så jag fick köpa hem något till mamma på julafton istället. Men det är en erfarenhet det också. Man lär sig utav sina misstag, fast jag inte riktigt vet vad jag gjorde fel där. Haha!



Jag älskar i alla fall din blogg när du testar choklad. (Kak och chokladmonter för övrigt) Är dock inte så mycket för dieter och sådant men självklart läser man det och ja, man lär sig ju ett och annat. Jag kommer nu hoppas på det bästa och hoppas att du får en trevlig vecka! Ciao!

2011-10-18 @ 12:27:14
URL: http://mufflonmedm.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag började läsa din blogg för ca ett halvår sedan och fastande direkt! Läste igenom hela arkivet på en dag! Jag är också väldigt intresserad av mat och näring och har själv funderat på att bli dietist eller något liknande. Bäst tycker jag om dina produkttester, speciellt då du testar choklad! är själv ganska svag för choklad.. Du inspirerar mig ganska mycket faktiskt, på torsdag ska jag på mitt första spinningpass! Vet att du brukar gå på spinningpass och desutom hålla spinningpass och du verkar tycka det är kul så nu ska jag testa själv! Har en känsla att det kommer bli rätt så tungt...



Hoppas att du fortsätter blogga i många, många år! :)

2011-10-18 @ 19:22:22
Postat av: Thea

Det bästa med din blogg är dina suna tankar om kropp och hälsa, man mår helt enkelt bra när man läser! Dina smarriga recept och spännande produkttester är dessutom alltid kul läsning!

2011-10-18 @ 20:14:36
Postat av: Lena

Jag tycker om att läsa din blogg för att den har en bra blandning av inlägg. Det jag tycker bäst om att läsa är mellanmåls och frukosttips så du får gärna ha mer sådana :)

2011-10-18 @ 22:33:17
Postat av: Emily

Har föjlt din blogg det senaste året och är en av de första jag klickar mig in på. Det bästa är all matinspiration man får samt livsmedelstesterna. Älskar också att testa nya grejer. Du har sådan sund inställning till mat och träning och det är inspirerande att läsa sådant. Många "hälsobloggar" verkar aldrig äta godis eller liknande utan mest vara supernyttiga hela tiden. Livet handlar ju inte bara om att träna varje dag och äta en sallad varje dag till lunch. Du har en härlig inställning och en härlig blogg helt enkelt!

2011-10-20 @ 18:01:32
Postat av: Thereses jul

Jag gillar att läsa din blogg för att den både är inspirerande och lärorik! Har lärt mig en hel del om kost och hälsa sen jag började läsa den. Dessutom är det spännande att höra om dina resor och andra länders mat(och godis!!)-kulturer!

2011-10-21 @ 23:34:31
URL: http://theresesjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback