Följ även PT Dan under 4 veckor - vi kör samma koncept!

PT:n som satt ihop mitt träningsschema heter Dan och han kommer att köra 4-veckors-konceptet parallellt med mig. Jag har satt ihop hans kostprogram för de fyra veckorna. Ni kommer även att kunna följa honom här på min blogg, med lite rapporter under veckornas gång!

 
Dan samt hans frukost Dag 1, som bestod av Blåbärsgröt med tärnat äpple, och 2 knäckebrödsmackor med kokt ägg.

Dans mål under dessa fyra veckor är:
* Minska ca 4 kg i vikt
* Minska sin fett% i kroppen med lite mer än 1%
* Öka sitt syreupptag (kondition)
* Öka sin motivation för bättre kostvanor
* Få bättre kostvanor

Det ska bli spännande att se hur Dan uppfattar mitt kostschema. Jag har lagt det på en något lägre energinivå än vad han behöver för att hålla stabil vikt. Allt är näringsberäknat så att Dan ska få sitt behov av vitaminer och mineraler tillgodosett.

Dan har berättat att han tidigare "deffat", och jag fick se hans kostupplägg han använde då. Min bedömning var att det innehöll lite för lite energi och att det skulle delas upp på 3 större mål och 3 små, istället för ungefär lika stora mål dagen igenom (då blir man aldrig riktigt mätt). Och att lägga sig på en alldeles för låg energinivå innebär ofta att man inte orkar träna, och heller kanske inte orkar hålla upplägget, då man kan bli lite "besatt" av tankar på mat om man äter alldeles för lite.
Så det blir otroligt spännande hur Dan upplever mitt kostupplägg!

Ni kan även följa Dan via hans egen blogg: http://blogg.ptdan.se/

/Helena


Kommentarer
Postat av: vonskareng

vad spännande!roligt att ni gör det som en grej tsm! :):)

2011-11-15 @ 17:14:35
URL: http://vonskareng.blogg.se/
Postat av: Tess

åh, spännande! Lycka till :)

2011-11-16 @ 18:12:51
URL: http://theresiast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback