DAG 4 av 28

Idag är det dag 4 av 28 på mitt fyra veckor långa träningskoncept!
(Läs mer om detta här: http://matresan.blogg.se/2011/november/inleder-fyra-veckors-traningskoncept-idag.html)

HUR GÅR DET DÅ?
Jo, det har gått bra! Det är oerhört taggande när man siktar på ett mål! Jag har ju dessutom mätt en massa mått innan jag satte igång, ex. fettprocent, omkrets på biceps, etc... Så det kommer att bli jättespännande att se resultaten om tre veckor. Dessutom kör ju min PT Dan också programmet parallellt med mig, så det är roligt när man kan "peppa" varandra och det blir extra viktigt att hålla sig till planen!

TRÄNINGEN?
Träningen har gått bra och sett ut som nedan i veckan:
Måndag: 55 min spinning + Lilla programmet styrka (av PT)
Tisdag: Jag hade såå mycket träningsvärk denna dagen, att jag inte pallade att träna. Tur att PT:n lagt in 1-2 vilodagar varje vecka, så jag passade på att ta ut en sådan. Istället blev det bara en 40 min trevlig promenad i normalt tempo.
Onsdag: 8 km jogging
Torsdag: Långpromenad + Helkroppsprogram (av PT)

KOSTEN?
Kosten går bra! För mig handlar det inte om att äta så mycket mindre, utan mina portioner är snarare större än vanligt. Däremot har jag fördelat dem på 5-6 måltider per dag. Innan så smååt jag så himla mycket. Jag var alltid lite sugen på em/kvällen och kunde lätt äta en stor kaka, fast jag egentligen borde ätit en större lunch! Så detta var det jag vill komma ifrån med detta kostupplägg. Men visst är det svårt när det finns lussebullar i frysen... :P Men än så länge har jag hållt det!
(Förutom en JellyBean som jag hittade i bottnen på en skål i måndags, den slank ner... Men tror den väger typ 1 g eller nåt. ;P )


Här är lite av allt det mumsiga jag ätit hittills under veckan! Frukost med fil, frukt och flingor. Lunch med tonfiskröra, fullkornsmakaroner, grönsaker och grov smörgås. Och så mellis med hallon, banan och keso!

/Helena


Kommentarer
Postat av: emma

Lycka till! :)



Jag fick förresten hem min chokladnyhet häromdagen, center med smak av kokos! Supergod var den!

2011-11-17 @ 19:20:55
Postat av: vonskareng

spännande!!

2011-11-17 @ 20:48:42
URL: http://vonskareng.blogg.se/
Postat av: Elina

Det är så kul att följa detta experiment! Kul att det går bra hittills! Maten ser jättegod ut! :D

2011-11-17 @ 22:24:19
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Tess

Vad roligt! :) blir spännande att följa!

2011-11-18 @ 21:08:21
URL: http://Http://Theresiast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback