Gottebord

Min mammas syster, som vi har hos på julafton, hade ett riktigt gottebord! Där var jag och mina systrar och nallade frekvent hela dagen... det kändes lite som att jag rullade därifrån när jag gick!


På gottebordet fanns äpplen, kiwis, Rollo-kolor, fransk nougat, hårda karameller, polkagrisar, polkagrisstrutar, pepparkakskolor, russin, vindruvor, mintkarameller, Werthers original, gelégodis, punchpraliner, chokladknappar, romerska bågar, jul-bönor, dadlar, nötter och torkade fikon.

Tycker det är jättefint att ha ett sådant gottebord, men jag tror att om jag själv hade haft det så hade inget fått stå ifred. Det gäller ju att man har lite kraft att stå emot allt.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Tess

hej & hå, sådant där är svårt att hålla sig ifrån!

2011-12-26 @ 23:27:45
URL: http://theresiast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback