Saffransbiscotti


Ingredienser (15 st):
* 50 g margarin
* 0,5 g saffran
* 1 ägg
* 1 dl socker
* 50 g mandel
* ca 3 dl vetemjöl
* 0,75 tsk bakpulver

  
Degkorvarna innan gräddning, efter gräddning, och sedan när de är skurna.

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Smält margarinet och blanda ner saffranen. Låt margarinet svalna något. Blanda socker och ägg i en annan bunke. Hacka mandeln. Blanda ner mandel och margarinet med sockerblandningen. Blanda till sist ner mjöl och bakpulver. Blanda degen ordentligt och forma sedan till en lång korv, ca 5 cm i diameter. Grädda i ugnen i ca 20 min. Ta ut plåten, sänk ugnen till 125 grader, och skär korven i 1 cm tunna skivor. Grädda ytterligare 10 min i ugnen. Om man vill kan man låta biscottin svalna i ugnen tills de kallnar, eller över natten. Jag hade dock inte tid med detta då jag skulle ha in maten i ugnen strax efter :P

/Helena


Kommentarer
Postat av: Susanna

Ser väldigt smaskigt ut! :)

2010-12-08 @ 22:07:46
Postat av: Susi

2010-12-09 @ 15:56:07
URL: http://www.livetmusikochceliaki.net
Postat av: Susi

Oops, för många klick..:(

Vad gott! Om det skiter sig återigen med lussebullar kanske jag skulle testa de där fast med glutenfritt mjöl.

2010-12-09 @ 15:56:56
URL: http://www.livetmusikochceliaki.net
Postat av: Frida

Det där såg inte bara lite gott ut du ;)

2010-12-12 @ 15:52:43
URL: http://fridalinders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback