Cookie dough cake balls (glutenfria)

Min nya julgodisfavorit (och då är det riktigt bra)!!! Så himla himla goda!!!

Ingredienser (till ca 45-50 st):
* 100 g smör
* 1,5 dl florsocker
* ca 2 msk kallt kaffe
* ca 3,5 dl glutenfri mjölmix (vanligt mjöl går bra om man inte är glutenintolerant!)
* 2 tsk vaniljsocker
* 100 g vit choklad
* 100 g mörk choklad, ca 70%
* 200 g mjölkchoklad
* ev. strössel eller pärlor

Gör så här:
Blanda smör, socker, kaffe, mjöl och vaniljsocker ordentligt med en elvisp. Det får inte finnas några "smörklumpar" kvar. Hacka den vita och den mörka chokladen i pyttesmå bitar. Blanda ner i smeten. Rulla till små bollar och låt sedan stå i kylen att svalna lite. Smält mjölkchokladen och doppa bollarna i den. Strö över strössel om du vill. Klart!

/Helena

Kommentarer
Postat av: Therese

Men oj så gott det där verkar! Du skulle ha lagt ut receptet lite tidigare, så hade jag hunnit testa dem till julbordet ;)Får ta det till mellandagarna!



Kul att du lagt ut inlägget den 22 kl 22:22 =)

2010-12-23 @ 21:11:36
URL: http://teatravel-glutenresan.blogspot.com/
Postat av: Kjersti

Hej Helena, och stort tack för kommentaren på min blogg, som gjorde att jag också hittade till dig! Du har själv en trevlig blogg, och verkar ha en hel del recept som också kan passa mig som är glutenintolerant. Välkommen tillbaka till mig, och jag ska definitivt kika in hos dig också fortsättningsvis.

2010-12-23 @ 21:56:13
URL: http://kjerstismatochprat.blogspot.com
Postat av: Susanna

De var verkligen smarriga! :)

2010-12-24 @ 14:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback