Chokladföljetong del 47 - Anthon Berg "Marzipan raspberry crisp"

Dags att recensera choklad nummer fyrtiosju som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Anthon Berg "Marzipan raspberry crisp"
Eftersom jag för inte så länge sedan recenserade Marabous nya marzipan-choklad här (vilken inte fick så bra betyg) hade jag inga större förväntningar på den här chokladen. Men jag blev mycket positivt överraskad, för den var jättegod! Till skillnad från Marabous choklad (som ju knappt innehöll någon choklad utan nästan bara marsipan) så hade detta choklad en bra balans mellan marsipan och den mörka chokladen. Alldeles lagom proportioner. Dessutom var det gott med lite crisp av hallon i, som smakade både sött och syrligt och var perfekt smak till den mörka chokladen och marsipanen. Det här lilla chokladet åt jag snabbt upp, tror dock inte att jag hade kunnat äta en större kaka av detta - men det kan ju vara bra!
Pris: ca 8 kr för 33 g
Helhetsbetyg: 4


/Helena


Kommentarer
Postat av: anna

Visst är den :)

Åh, smarrig den lät!

2010-04-17 @ 17:14:32
URL: http://bonta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback