Hallon- och lakritspaj

Yummie!! Ibland är det verkligen kul att testa något annorlunda; som den här lakritspajen vi hade på fiket i söndags. Riktigt god och spännande smak! (Och mer spännande annorlunda saker kommer det på söndag såklart, komkom!!)


Ingredienser (till en paj):
* 3,5 dl socker
* 3 st ägg
* 125 g margarin
* 3,75 dl vetemjöl
* finrivet skal av 1 citron
Fyllning:
* 1 msk socker
* 0,5 msk maizena
* 2 dl hallon
* ca 100 g lakritskola (jag använde mig av Kick (tidigare Käck!))

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Smöra och bröa en rund form med löstagbar botten. Finriv skal av citronen. Vispa sedan socker och ägg pösigt. Smält margarinet och blanda ner det i och sedan också vetemjölet och citronskalet. Häll smeten i formen.
Blanda socker, maizena och hallon i en skål. Strö över hallonblandningen över smeten. Klipp kolorna i mindre bitar och strö sedan över dem också.
Grädda sedan i ugnen i ca 35-40 minuter.

Nu ska jag iväg och baka, igen!
/Helena


Kommentarer
Postat av: astrid

åh, den fantastiska pajen, den ska jag baka snart!

vi ses på söndag! (eller ikväll kanske?)

2009-10-09 @ 10:27:48
Postat av: Emma

vad gott med lakrits i paj. det måste jag testa!

2009-10-09 @ 14:56:28
Postat av: Veronika

Det var en annolunda paj :D

2009-10-09 @ 15:53:30
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: Susanna

Fattar inte vem som döpte om Käck till Kick! Men det positiva är att man kan dra dåliga skämt om det, tex; Får du dig en kick av att ta en Kick?! Hahaha...

2009-10-09 @ 18:00:03
Postat av: AMANDA FALK

oj annorlunda, men spännande! :D

2009-10-10 @ 18:47:03
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Postat av: B.

låter spännande och gott, men serverar man den som den är, eller vad har man till?

2010-10-25 @ 12:41:30
URL: http://ohbhave.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback