En typisk matdag för mig

Blev inspirerad av en annan bloggare och vän, att visa hur en typsik "matdag" ser ut för mig. När man läser min blogg kan det nog vara lätt att tro att jag typ bara äter kakor! Hehe, men så är det inte riktigt. Här ska jag nu visa ungefär hur en vanlig dag ser ut, men det är såklart olika från dag till dag. Det beror på om man har skola eller är ledig, om jag ska träna, jobba eller annat. Men ungefär såhär...

 
FRUKOST:
Tärnat äpple med vaniljyoghurt, lite blåbär, russin och lite pepparkaksmüsli. Knäckebröd med senap, skinka o gurka, leverpastej o gurka & mosad avocado. Och Kaffe såklart! Och vatten.


MELLANMÅL: En frukt. Favoriterna är äpple eller sharonfrukt.

 
LUNCH: Pastasallad med bönor, paprika, sallad, morötter, rödlök och chilisauce. Frukt och kaffe till efterrätt.


MELLANMÅL: Det är inte alltid jag äter något här, men oftast. Men då blir det ofta en frukt, vanlig eller torkad (jag varierar äpplet, bilden står för en "frukt" och menar inte just äpple).


MIDDAG: Lasagne med sallad, gurka, tomat, svamp, rödlök och brysselkål.

 
KVÄLLSFIKA: Ibland en kopp te. Ofta en frukt, och ibland äter jag också lite glass eller något annat "snaskigt".

(Fast såhär ser inte min dag ut på söndagar när jag jobbar! Då är det typ kak-kanter och småätning hela tiden.. :P)
/Helena


Kommentarer
Postat av: Cecilia

hm, äpplena är slående lika... ;)

2009-11-24 @ 18:13:58
Postat av: emma

Din frukost och lasagnen ser jättegott ut

2009-11-25 @ 18:48:18
Postat av: Emilie - Att komma i mitt livs form!

Gud vad gott det låter med pepparkaksmüsli. Var hittar man det? :D

2010-10-04 @ 11:54:04
URL: http://eightofmay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback