Chokladföljetong del 21 - Kinder Pingui

Dags att recensera choklad nummer tjugoett som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Kinder Pingui

Såg reklam för denna på TV (ja, jag låter mig nog tyvärr påverkas lite av reklam) och tänkte att det var något att provsmaka! Kinder pingui = Gräddbulle + lite kakdeg. Tunt chokladskal med vad som smakar som kakdeg på insidan, samt en fyllning i stil med gräddbulle-fyllning. God och krämig men smälter bort alldeles för fort i munnen. Känns som att det saknas något... Hmm. Lite småtråkig efter ett tag. God men inte mer.
Den var för övrigt lite svår att hitta i affären, du hittar den förmodligen i kyldisken - som jag gjorde.

Pris: 5,50 kr för 30 g

Helhetsbetyg: 3

 


Var bara tvungen att visa en bild på min otroligt fina choklad-burk som jag förvarar all choklad i som jag har. Jag fick den av en kompis när jag fyllde år, och den kommer från inredningsbutiken Stockhome. Visst är den läcker?!


/Helena


Kommentarer
Postat av: Jenna

Vilken härlig burk! Älskar förvaringsburkar av alla möjliga slag. Kan inte få nog av dem, trots att jag ständigt köper sånt så finns det alltid mer som man kan förvara i dem :)

2009-05-21 @ 18:44:49
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Jenna

Jag smakade på salmiakki-chokladen igår kväll! Den var ju verkligen jättegod! En skön kombination tycker jag, särskilt när man är van vid extremt söta ljusa "mjölkchoklader" :)

Den åker ner i shoppingsvagnen när jag handlar Taxfree på finlandsbåten nästa gång!

2009-05-22 @ 08:16:47
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Emma

Jättesnygg burk!

2009-05-22 @ 14:24:49
Postat av: Frida

Åh jättefin burk! Och fin blogg :)



Sv: Vad roligt att du gillar min blogg. Tycker din verkar riktigt härlig!!

2009-05-23 @ 10:23:43
URL: http://freerida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback