Havrebollar

Kerstin, de smakar nästan som "riktiga" havrebollar! Du måste testa dessa!!
ÄÄÄNTLIGEN har jag hittat ett recept på havrebollar som nästan smakar som de små underverken man kan köpa färdiga! Jag har inte tidigare lyckats klura ut vad det var för ingredienser i, men nu börjar jag närma mig.. Dessa smakar dock inte lika "smörigt och sockrigt" som de man köper, vilket i ett kakfall naturligtvis är negativt. De blev också lite kladdiga, men ack så goda! Try them! :)


Ingredienser (ca 10-20 st, beroende på hur stora du vill ha dem :P):
* 150 g vit choklad
* 1,5 dl vispgrädde
* 1,5 dl riven kokos + ca 1-2 dl kokos att rulla i
* ca 3 dl havregryn

Gör så här:
Hacka chokladen grovt. Koka upp vispgrädden och lägg ner chokladen och rör tills det smält. Rör sedan ner kokos och havregryn. Ställ in i kylen att kallna i ca 1 h. Rulla bollar och rulla dem i kokos. Klart!


/Helena


Kommentarer
Postat av: Josefin

Ååh jag dör vad goda dom verkar =)

2009-03-29 @ 11:23:13
Postat av: Kerstin

Jag ska testa!!!!! O denna gången utan sockerbitar haha!!!

2009-03-29 @ 17:01:33
Postat av: Susanna

De är verkligen goda de där havrebollarna! Jag har ju fått folk i skolan att testa dem och sen blir de beroende av dem! =)

2009-03-29 @ 22:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback