Fruktsallad med honungsglaserade rostade mandlar

Hade lite kompisar här igår och hade gjort fruktsallad som vi åt framför melodifestivalens "andra chansen". Fruktsallad kan man piffa upp med många spännande tillbehör :)
Jag serverade den med turkisk yoghurt (passade jättebra!), riven mörk choklad och mandlar som jag rostat med honung.


Såhär gör du honungsglaserade rostade mandlar:
Hacka ca 100 g mandel i småbitar. Lägg i en liten skål och häll ner 2-3 msk flytande honung. Rör runt ordentligt och bred sedan ut mandlarna på bakplåtspapper och lägg på plåt. Rosta i ugnen i 150 grader i ca 10 minuter. Mums!


I min fruktsallad hade jag äpplen, päron, apelsin, banan, konserverade persikor och russin, såklart.


Idag har jag cyklat för första gången på länge! Det har töat på cykelbanorna nu och det "luktar" lite vår ute. Har suttit på skolan och pluggat hela dagen idag, har varit väldigt effektiv!
/Helena


Kommentarer
Postat av: jensamartin

tjena nenis! ville bara säga way to go med russina, det måste man ha i fruktsallad.. :P förresten så fick jag en kokbok i födelsedagspresent - gjorde italiensk risotto tror jag det hette. gott!

2009-03-08 @ 22:46:57
URL: http://zacharias.blogg.se/
Postat av: ebba

ser väldigt gott ut! Nu blir jag sugen på fruktsallad!

2009-03-12 @ 21:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback