Chokladföljetång del 26 - Från Tyskland: Böhme Ananase

Dags att recensera choklad nummer 26 som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Direkt från Tyskland:
Böhme Ananas Creme Schokolade
Genom min chokladtestning här på bloggen blir personer i min omgivning lite uppmuntrade att hitta nya chokladsmaker till mig att testa. Det här chokladet köpte min lillasyster till mig när hon besökte Berlin för ett tag sedan. "Choklad med ananas i har du ju inte testat" Chokladen består av ett skal med mörk choklad, inuti en vit lite sockrig hård massa som smakar ananas. Den smakar sött och sliskigt och passar inte alls med den bittra mörka chokladen som var runt. Usch, nej förlåt, men detta var inte gott. (Det tyckte inte min syster heller efter en provsmakning.) Ett litet bett sen vågade jag inte ge mig på den igen... Men roligt är det förståss alltid att testa nya smaker!
Helhetsbetyg: 1


Nu ar jag framme i Edinburgh i Skottland och ni anar inte hur manga galna och roliga chokladsorter det finns har!!! :) Haha, jag ar lycklig. Ska forsoka fa till nat inlagg om hur jag har det snart!
/Helena


Kommentarer
Postat av: Jenna

Du har det säkert undebart :) Kul med tysk choklad! Då vet man vad man ej ska köpa hem från Tyskland iaf ;)

2009-06-16 @ 16:02:49
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Pelle

Alltså smaken är som baken och jag är i det närmaste konstant sur över att denna chokladsort inte finns i Sverige. Just kombinationen riktigt mörk choklad och sliskig söt fruktkräm är helt enkelt ljuvlig! :-)

2010-06-07 @ 13:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback