Snabbgjorda och knapriga nötbullar

Härliga morgonstund! Idag börjar jag inte förens kl 13 så jag hann ha en lång morgon då jag hann med både ett spinningpass och en frukost med nybakta bullar som jag slängde ihop. De blev verkligen jättegoda, och det är verkligen lyxigt att få varmt nybakat bröd på morgonen.



Ingredienser (6 st platta bullar):

* 1 dl havregryn

* 1 dl grahamsmjöl

* 0,5 dl vetemjöl

* 0,25 dl krossat bovete

* 0,25 dl rågkross

* 1 msk solrosfrön

* 10 hackade hasselnötter

* 3 st torkade aprikoser

* ½ krm salt

* ½ tsk bakpulver

* 1 msk mörk sirap

* 1 msk lättmargarin
* 1 dl lättmjölk


Gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader. Hacka hasselnötterna och aprikoserna och blanda ihop alla ingredienser till en smet. Tryck ut till sex stycken platta bullar på bakpappersklädd plåt. Grädda i ugnen i ca 10 minuter.


Trevlig fredag!
/Helena

Kommentarer
Postat av: Susanna

Det var verkligen en lyx med nybakta bullar!

2009-07-10 @ 11:18:02
Postat av: Jenna

Stort tack! =)



Dom bröden såg riktigt goda ut! Ska nog experimentera med lite frön och nötter nästa gång jag bakar scones eller morgonbröd =)

2009-07-10 @ 15:33:20
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Jenna

Tack igen för din fina kommentar! :)



Hoppas du får en jätteskön helg!

2009-07-10 @ 15:37:10
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback