Chokladföljetong del 27 - Lindt Blueberry intense

Dags att recensera choklad nummer 27 som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Lindt Blueberry intense
Smakar tydligt av blåbär, och med lite mandelflagor i. Helt okej smak. Jag har ju dissat många andra Lindt-choklad för att jag tyckt de varit för söta och "sliskiga", men detta var inte lika sött som de andra jag testat. Detta choklad var mycket godare. Men det är fortfarande inte sådär jättegott, inget jag skulle köpa själv fler gånger. Sen är det ju egentligen bara 2 % blåbär i, och istället har de lagt i äpple och ananas också. Lite snålt med tanke på att det är ett dyrt choklad. Jag rekommenderar att köpa mörk choklad för sig och isåfall smälta över färska nyplockade blåbär om man är sugen på detta :)
Pris: ca 22 kr för 100 g
Helhetsbetyg: 3 p


I nästa chokladföljetong tänkte jag utvärdera några konstiga chokladsmaker som jag hittade i Storbritannien.
/Helena


Kommentarer
Postat av: Jenna

Jag gillar ditt chokladtestande! Det enda är att jag inte hinner med och prova allt. Jag borde skriva ner dem på en liten lista så jag minns vad jag skulle kolla efter när jag handlar :D

2009-07-13 @ 22:47:31
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback