Salmiak-choklad – direkt från Finland!

Mmmm... se men inte röra! Mina kära salmiak-chokladgodisar!



När jag bodde på Island sommaren 2007 blev jag helt frälst i lakritschoklad, som ju är en isländsk specialitet. På Island bodde jag också i en korridor och en av mina rumskamrater var en tjej från Finland. Hennes mamma skickade en dag en ny chokladsort till henne som kommit till Finland. Det var en choklad från Fazer med "rinnande" salmiak i. Jag fick smaka en bit av chokladen, och Mmm! Det var en ny smaksensation, något jag aldrig förr upplevt! Sen dess har jag ju drömt om den perfekta lakritschokladen... Men tyvärr, i Sverige finns endast en lakritschoklad från Marabou som inte är god, samt Dumle med lakrits - men som tyvärr heller inte är någon höjdare.

Förra veckan kom vändpunkten! En vän skulle till Finland för att gå på konståknings-EM och efter en liten beskrivning till henne så hade hon glädjande nog med sig hem en påse salmiak-choklad till mig!! Tack tack!! :) Jag har bara tagit en enda bit och jag ska spara på dem så länge det bara går, och bara ta när jag vet att jag kan njuta fullt ut av dem! Mumma!! I am happy!


Mjölkchokladtests-resultatet är på ingång! Håll till godo!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Susanna

JAG VILL ÅKA TILL FINLAND!!!

2009-01-29 @ 19:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback