Sommarens måltidsupplevelser

Förlåt för att jag gör detta inlägget, det betyder i stort sett att sommaren är över..... :(
Tänkte i alla fall att det vore kul att utse lite olika måltidsupplevelser som skett under sommaren! Har ni någon speciell att dela med er av?!


SOMMARENS BÄSTA MÅLTID

Med "bäst" menar jag en måltid som har Allt. Och det hade grillmåltiden i början av sommaren tillsammans med min vän Kerstin. Vi grillade underbart goda grönsaksspett och majskolvar. Drack rosévin, pratade massa och hade sjukt trevligt. En kväll att minnas! :)


SOMMARENS GODASTE MÅLTID
Jag har ätit många goda måltider i sommar (jag menar jag har ju bott hemma och mamma gör ju bäst mat!) men jag måste nog säga min lillasysters studentmat. Massor av god mat, dryck och flera sorters efterrättter. Mums!!
  

SOMMARENS MEST SPÄNNANDE MÅLTID
Skottsk Haggis! Trodde aldrig att jag skulle gilla denna rätt gjord på njure, tarmar och gud vet vad... men döm om min förvåning, jag tyckte det var jättegott!


SOMMARENS FLOTTIGASTE MÅLTID
Fish and chips. Usch.


SOMMARENS STÖRSTA MATBESVIKELSE
Sticky pudding. Jag och min syster gick runt i hetta och hade ätit lite dåligt till lunch... och därför gick vi och längtade till denna efterrätt som vi hade med oss. Den var dock inte alls god och vi slängde allt i soptunnan.


SOMMARENS GODASTE KAKA/DESSERT
Fläderglassen som min lillasyster gjorde. Receptet finner du här: http://matresan.blogg.se/2009/july/fladerglass.html
 

SOMMARENS BÄSTA DRYCK
Den skottska drycken Irnbru, som smakade piggelin och gjorde en hyperpigg, får dela plats med rosévin som alltid är underbart att dricka.
 

SOMMARENS "DET ÅT JAG ALLDELES FÖR MYCKET AV"
Chips! Standardkommentar på fest jag är på: "Var tog chipsen vägen?" och så försöker jag sitta och se så oskyldig ut som möjligt...


Idag har jag bakat och bakat och bakat... vi börjar åtminstone se ett slut. För den här veckan alltså.
/Helena


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åh va rörd jag blir! Jag kan inget annat än att hålla med! Det var en helt perfekt kväll och vi såg perfekta ut!!

2009-08-27 @ 11:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback