Rymdyoghurt

Såg på Arlas hemsida att man kunde beställa deras specialframtagna "rymdyoghurt". Och nyfiken som en strut så beställde jag hem ett ex för att smaka. Såhär står att läsa om yoghurten på Arlas hemsida:

"För första gången ger vi nu alla chansen att prova vår egen specialutvecklade rymdyoghurt - den som blev godkänd av NASA och som fanns bl. på astronauten Christer Fuglesangs matlista.

Arla Foods rymdyoghurt klarar sig utan kylskåp och är hållbar i två år. Den är extra fast i konsistensen för att man ska kunna äta den med sked i viktlöst tillstånd. Den är också sötare och har mer smak eftersom smakupplevelsen ändras i rymden."
http://www3.arla.se/Default____23135.aspx



Jag köpte smaken blåbär/hallon och den var perfekt att äta idag när jag kom tillbaka efter ett löppass :) Men måste säga att det inte var någon spännande upplevelse precis. Den smakade ganska tråkigt och vanligt. Men men, det är ju bra att man kan köpa den om man nu skulle åka ut i rymden nån dag framöver! :P

Imon ska jag inte ut i rymden, men jag ska ta tåget hem till Småland iaf! :)
/Helena


Kommentarer
Postat av: Nisse

Spaceigt! ;P

2009-04-07 @ 16:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback