Fysiologipluggande

Ni som följt mig senaste tiden vet att jag inte känt mig lika motiverad i skolan. Vi läste precis en kurs i anatomi och har nu gått in på fysiologi. Det är väldigt svårt och mycket att hålla reda på. Och inte nog med det är kursboken en tegelsten på 900 sidor på engelska. Men, med boken följde en CD-skiva med lektioner och "quiz" över i princip allt i hela boken. Så nu sitter jag vid datorn och går för tillfället igenom lektioner om hjärtat, cirkulationssystemet, blodtryck, kärlens uppbyggnad m.m. Det är faktiskt riktigt roligt! :) Jag hoppas att motivationen kommer tillbaka nu när det känns lättare att plugga när man bara kan sitta framför datorn och få det mesta serverat!

Jag är nu också äntligen frisk igen! Igår sprang jag för första gången på 2,5 veckor. Det gick hyfsat, men jag känner mig pepp inför halvmaran igen! Kommer kanske inte bli en bra tid som jag hoppats på, eftersom jag nu fick göra ett långt uppehåll. Men att ta mig runt ska jag klara. Det ska bli kul!

Ikväll ska jag på en föreläsning om "kost i media och kommunikation".
/Helena

Kommentarer
Postat av: Jenna

Kul att du tittade förbi! :) och kul att hitta en "likasinnad" blogg! Jag kommer garanterat att titta in fler gånger!



Jag hoppas verkligen att jag kommer in på dietist efter ett par terminer på kostvetarlinjen. Jag chansar och håller tummarna för att det går vägens! Hur länge har du kvar tills du är färdig?

2009-04-27 @ 18:22:10
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Nalita

Tävlingsdags i min blogg.

Priset är från Lustjakt :)

Naliita.blogg.se

2009-04-27 @ 20:06:06
URL: http://naliita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback