En dag på Kalmars söndagsfik

Igår var det söndag och därmed hade Kalmar nations söndagsfik öppet. Och där jobbar ju jag, och igår hade jag med kameran för att dokumentera lite vad vi pysslade med :) Vi hade inte lika många vackra kakor att fota igår som det brukar vara, men istället hade vi två smörgåstårtor.

 
Här står jag och gör mackor. Och här är två sorter av de mackor vi serverar. Till vänster ciabattabröd med tapenade (röra på svarta oliver), sallad, gurka, tomat och mozzarellaost. Till höger lite grövre bröd med hummus, sallad, gurka, tomat och soltorkade tomater.

 
Vi förbereder fikabordet innan öppning. På bilden skymtas chokladtryfflar, chokladbröd, chokladbollar och snickerskakor. Bilden till höger föreställer en tigerkaka som jag dekorerat med apelsinbitar och riven vit choklad.


Erik och Ida dekorerar smörgåstårtorna.

 
Och så här fina blev dem! Den till vänster med räkor och tonfisk, den till höger vegetarisk med bla avocado.

Fiket är öppet söndagar 12-16 och alla är välkomna! (Man behöver inget kårleg.) Det finns bra med mjölkfria och veganska alternativ.

Den 12 maj ställer jag och min kompis Ida upp i Kalmar nations val inför höstterminen 2009. Vi ställer upp för att bli fikavärdar! Om det är vi som blir valda innebär det att vi kommer få huvudansvaret för fiket till hösten och bestämma vad som ska bakas och fixas med :) Det skulle verkligen vara jättekul!
/Helena

Kommentarer
Postat av: Susanna

Åhh, vad mycket gott ni hade där! Måste verkligen vara jättekul att jobba där! Hoppas att ni blir valda! =)

2009-04-20 @ 19:04:55
Postat av: Yvonne

sv: åh, vad bra! :)

2009-04-21 @ 08:29:45
URL: http://layvonne.blogg.se/
Postat av: Natalie

Svar: Den var jättegod :)

2009-04-21 @ 22:57:11
URL: http://nst.blogg.se/
Postat av: Thess

Smörgåstårta :D Tonfisk dessutom! Det ser gott ut och jag hoppas ni blir valda, det vore ju som en dröm för dig :)

2009-04-22 @ 14:46:34
URL: http://tessielur.blogg.se/
Postat av: Elin & Eva

Så fina mackor ni gör. Verkar kul att stå på café.

2009-04-22 @ 15:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback