Chokladföljetong del 17 - Droste pastilles "Stracciatella"

Dags att recensera choklad nummer sjutton som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!

 


Droste pastilles - Stracciatella

"Vit choklad med vaniljsmak, riskrisp och kakaokrisp" står det på förpackningen. Och jag tycker det är trevligt att det är små runda portionsbitar av chokladen, lagom stora att smaka på :) Vit choklad är en av mina favoritchoklad som kan, om den är ordentligt gjord, ge en femma i betyg! Då ska den smälta fint och ha en mild smak. Denna chokladsort tyckte jag dock var lite "stark", om man kan uttrycka det så. Dessutom tyckte jag att de små mörka chokladprickarna (som var lite krispiga och hårda) inte hjälpte utan mest stjälpte... Det var ju ändå en väldigt god choklad, men ren vit choklad är godare!

Pris: ca 17 kr för 95 g

Helhetsbetyg: 4

 

Om ni läsare känner till något nytt/spännande choklad som ni tycker att jag ska testa - lämna gärna en kommentar! 
/Helena


Kommentarer
Postat av: Susanna

Dessa har jag inte sett innan, lät ju ändå rätt spännande!

2009-04-09 @ 15:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback