Välkomna till min blogg om mat!

Hej och välkomna till min nya blogg Matresan!
Här tänkte jag blogga om lite allt möjligt som har med mat att göra. Du kommer få tips och recept på spännande rätter och smaskiga bakverk, matnyttig fakta om mat, läsning om matkultur hela världen runt, läskande matbilder samt även inlägg om näring, hälsa och miljöaspekterna kring mat.

Under rubriken "Matkultur i Världen" kommer du regelbundet att bli uppdaterad om matkultur och olika rätter runt om i världen som jag provat på och också fotograferat i respektive land.
Under "Recept och tips" tänkte jag skriva recept jag gillar, tycker är bra och testar på. Samt andra smarta saker som har med matlagning och bakning att göra.
Jag kommer också att ta upp specifika "Livsmedel" och berätta om vad de innehåller, vad de kan användas till, vad de är bra för, var de kommer ifrån m.m.
"Näring och hälsa" handlar om näringsbehov, olika vitaminer, nya rön som kommer. Hur i helt enkelt ska äta för att må bra.
Så som världen ser ut idag behövs ett miljöperspektiv i allt man gör, så också inom matlagning och livsmedelsindustrin. Här tar jag upp och resonerar kring miljö och mat under "Miljö".
Under rubriken "Matnyttig kunskap" lägger jag in så lärdomar som jag lär mig om mat och näring eller bara lite allmänt. Små saker som kan vara bra att kunna.

Hoppas att Du kommer finna min blogg intressant!
Mejla mig gärna om du har någon fråga kring mat och hälsa eller om det är något annat du funderar över.
Min mailadress är: [email protected]

/Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback