Aprikosgodis till Halloween

Här kommer ett väldigt snabbgjort och gott (!) godis som jag tänkte passade lite till Halloween. (man får ju hitta på lite anledningar till att festa till det :P)

Du behöver:
* 50 g vit choklad
* 4 torkade aprikoser
* 0,5-1 dl valfri müsli (jag tog en med russin i såklart)
* (ev. knäckformar)

Gör så här:
Bryt chokladen i bitar och lägg i en skål. Värm i micron på full effekt, i omgångar av 30 sekunder tills chokladen smält. Hacka aprikoserna och blanda ner dem och müslin i chokladen. (Ta 0,5-1 dl müsli beroende på hur "fast" du vill ha blandningen.) Klicka ut i knäckformar, eller till små "högar" på ett bakplåtspapper. Låt stelna. Mums!


P.S. Om det är någon som stört sig på att alla överskrifter inleder varje nytt ord med en stor bokstav, så vill jag bara tillägga att Det gör jag också! Vet inte varför det blir så eller hur man ändrar.D.S.
/Helena

Kommentarer
Postat av: Ida

Guu, vad gott det ser ut! Jag ser fram emot att få äta dessa på fredag! :)

2008-10-28 @ 18:51:54
Postat av: Helena

hehe oj, näe de dyker nog tyvärr inte upp på fredag :P gjorde dem mest för att jag var gottesugen :)

2008-10-28 @ 18:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback