Snöbollar (kokostryffel med vit choklad)

Nu har jag faktiskt bakat färdigt alla tryfflar och godis jag ville göra till denna julen. Det blev en hel del! (fast kanske jag ytterligare gör nåt när jag kommer hem.. :P)


 

Ingredienser:
* 75 g vit choklad

* 3 msk grädde

* 2 ¼ dl riven kokos

* 2 ¼ dl florsocker + till garnering

Gör så här:

Smält chokladen. Blanda ner grädden och sedan kokosen och florsockret lite i taget. Rör om kraftigt och ställ sedan i kylen för att svalna lite. När smeten är tillräckligt fast, rulla till bollar. Ställ in bollarna i kylen en stund till. Rulla dem sedan i florsocker. Klart!

Nu ska jag snart sätta mig på tåget till Järna. Ska hälsa på min forna Islands-jobbarkompis som bor där. I em ska vi gå i kyrkan och förhoppningsvis få se ett luciatåg! O sen imon ska vi gå på Skansens julmarknad i Stockholm. :) Mys!
/Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback