Provade YOGA i Indien (ashtanga vinyasa)

Jag har aldrig provat yoga innan, men nu när jag var i Indien var jag ju tvungen att prova!
Jag var 10 dagar i Rishikesh i norra Indien. Där hade jag 1,5 h yogaträning varje dag i 8 dagar.

Och, det var verkligen kul och tufft! Yogan var riktig hårdträning och man svettades som bara den. De första två dagarna hade jag så ont i kroppen att det var svårt att gå! Efter 8 dagar kände jag att jag gjort många framsteg, och jag kände mig också lite fastare och smidigare i kroppen!



Jag vill verkligen fortsätta med yoga här hemma. Det jag dock har hört lite är att många yogapass på gym och så, mest är att man ska andas rätt och slappna av. Det är därför jag aldrig gått på yoga här hemma... Jag vill ha sådan hårdtränings-yoga som jag gjorde nu i Indien! Tror den träningen kombinerat med löpning blir perfekt träning för mig, för hela min kropp.

Vad tycker ni om yoga? Och hur är den yogan ni går på? Hårträning eller mest avslappning?


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Helena!



Det finns Bikramyoga i Malmö som är en lite tuffare variant av Yoga - och som påminner om Yoga i värmen i Indien. Kul att du kom iväg!



Hälsningar

Anna (LiY)

2012-05-02 @ 13:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback